Sunday, December 5, 2010

05-12-2010 - Ride Kenduri Kawin @ Jerantut,Pahang

smlm dah layan ride kapcai, arini wa layan moto beso plak.. saje join otai2 superbike ni ride.. walaupun dah berusia terbukti skill & ketegaran dorang masih hebat.. jenuh la aku nak hambat moto dorang nanti.. maklum la depa sumer 1000cc daa.. aku cuma kenal 3,4 org je tp brader2 yg lain pun sporting abis...

RV kat BHP Karak highway @ 10.30am, Tayargolek @ 11am.. aku ngan kwn aku sampai paling lambat sbb kami td singgah breakfast dulu kat tempat lain.. hehe.. nasib baik dorang pun br je sampai.. pergh! dasyat2 moto otai2 ni.. K8, Fazer 1000, CBR1000, Hayabusa, BMW GS ngan Honda ST tu.. jenuh ler aku nak kejor dorang ni..

lepas puas meleper tak sedar diri , tau2 Honda ST sudah hilang lah, dia masuk salah simpang da.. tgk susunan moto tu, bukan aku yg sampai last tau... hehe..


lepas 2kali berenti menunggu ST tu, pkl 12 kami sampai Toll Temerloh.. lepak jap tunggu geng keteyg gerak lewat skit td.. sbb semua rider ni tak tau rumah pengantin kat mana da...

isi minyak kat Caltex Jerantut, laju sangat dorang rembat mana tak abih minyak cepat.. hehe

jam 1.45pm kami sampai umah pengantin, nasib baik ade kete follow, bleh sumbat helmet + jacket sekejap.. bergema kampung tu arini ngan ngauman moto besor brader2 ni..

makan time... makan lagi...
sesi photography sblm kami chow... terima kasih tuan pengantin yg melayan kerenah kami arini.. semoga pengantin kekal bahagia hingga ke akhir hayat..

on da way balik tetiba ujan renyai plak.. semua rider berenti nak simpan hp & wallet dorang ler.. yg ade side box mmg takde masalah ler.. lps siap bungkus ape yg patut kami sambung jalan..

pkl 5.30 sudah sampai Tol Gombak... yg pasti bukan aku yg last.. hehehe..

lepas sumer sampai & bersalam.. semua pun chow balik.... sayonara

* lg gambiran leh tgk kat SINI