Wednesday, January 5, 2011

Ride New Year 2011 - Tragedi Rantai Berdarah...

Tanggal 31-12-2010 dijadikan hari cuti umum diatas kemenangan team bolasepak Malaysia di Piala AFF Suzuki buat pertama kalinyer... Congrats guys..


ape lg... kami pun mula la jiwa kacau nak riding jauh skit minggu lepas.. hehe.. So mulanya 4 biji ER6 je yg dah confirm nak pegi, tup tup 2 lagi Z1000 sama Africa Twin mau join.. cuma depa 3 org tu gerak lewat skit sbb ade urusan yg mau disettlekan..


RV @ Shell Jln Duta... 2pm..

dah nak pegi baru lah si pak aji ni sibuk nak spray rantai.. hehe.. dah la sampai lambat.. haha.. tak sabar 3 biji er6 ni nak ride ngan rantai & spoket br.. hehe

3.30pm kami sampai kat Simpang Pulai.. hari ini dlm sejarah sbb aku berjaya full throtle sampai lentok 220km/j.. hehe.. selalu ride mlm tak berani sgt sbb kurang nampak la..

dek sbb laju sgt, meleleh air coolant motoku.. nasib baik takde ape2, lepas tunggu radiator sejuk, tambah air coolant kami sambung jalan.. dekat sejam gak la lepak sana.. malas nak rushing sbb tunggu sorang member yg br gerak 2jam lepas kami tayargolek td..

lepas tol kuala kangsar kami decide nak pekene Laksa Buyung yg sedap kat Tasek Raban tu.. mmg sedap gilezz laksa kat situ...

Fuh.. makan laksa pun ade pakej jugak.. terbaeeekkk!!!

sedappp.... sekejap ade.......

sekejap takde...
hehe.. terbukti kesedapannyer.. minta laksa extra pun abis aku bedal.. hehe.. perut dah kenyang, mari sambung riding.. kwn yg sorang tu pun dah makin dekat tu..

7.30pm kami dah sampai border.. lepas je chop passport, member (bro Taking Soul) pun sampai jugak.. laju jugak dia hambat kami.. hehe..

sampai hotel.. kasi check in dulu la.. hotel penuh tu, nasib baik dah booking awal.. rupanyer dlm diam ade gak geng kami yg berkereta dah sampai awal pg lg.. dasyat.. pasni leh pi dinner ramai2..hehe


sungguh menyelerakan... bau pun dah kenyang oooo...

brruuuppp!!! kekenyangan...

dpt Capucino free la plak.. hehe

balik time... 7 bikers on starting grid.. hehe

bye! bye! Butterfly Hotel.... see ya next time.... hehe.. jom balik..

 semua manyak happy ha...

 moto kesayangan hamba.... hehe
 
 bro James with Z1000..

 bro Wan with ER6...

bro Zam with ER6...

on da way blk kl, kami singgah lg kedai Man Laksa tu.. hehe.. kwn2 yg naik kereta teringin nak rase lepas dgr citer kami yg laksa sana mmg sedap.. hehehe..

 perut dah kenyang.. hari pun dah nak gelap.. jom gerak!!

next pit stop kat RnR Simpang Pulai.. dek krn petrol pump penuh ngan mat rempit yg blk konvoi dr Penang, kami lepak kat luar jer smentara tunggu lepas time magrib.
punya la ramai mat RXZ konvoi.. depa ckp dkt 300 bj moto ke Penang celebrate new yer.. teringat zaman muda mudi merempit ke sana dulu.. hehehe

7.45 kami sambung perjalanan balik... jeng! jeng! jeng! cemas seketika kejadian lps ni ..

rantai moto DID X-Ring yg baru aku pasang 3hari lepas dgn harga RM450 tu putus lepas skit jer dr  RnR Tapah.. nasib baik tak jd ape2 yg teruk kat aku ni.. sape yg harus aku hentam ni.. tokey kedai @ supplier rantai tu @ aku sendiri.. haha..

hampeh tul, kwn aku tukar rantai RK-Japan RM280 elok jer.. so terpaksa la calling2 kwn2 utk bantuan... memandangkan area tu gelap, kami decide tolak moto sampai simpang Sungkai/Trolak sementara menunggu bantuan tiba.

selepas 3 jam menanti akhirnyer kwn aku sampai.. Thank You Very Much Mr Li.. hehe

ini bro Zahrul staff PLUS kat situ yg menemani kami bersembang sampai bantuan tiba. dia pun rider er6 jugak rupanya.. dia pun nak join next ride ke utara lg lps ni...

berakhirlah episod duka aku utk ride kali ni.. depa sambung riding blk KL.. aku plak naik van kwn aku sampai terlelap.. penat la derrrr... esok mau pi kedai moto kasi hantam itu tokey.. hehe

gambiran byk lg di SINI
Sayonara..


4 comments:

  1. aik bro smpi putus rantai ???..

    ReplyDelete
  2. tu la pasal.. br tukar 3 hari dah putus.. nasib baik bukan time top speed, kalau tak jahanam aku.. syukur takde ape2 buruk terjadi..

    ReplyDelete
  3. jgn nak yer2 ok.. bkn ko ke halau kami (geng kete) jalan dulu... wakakakaa.. (Im)

    ReplyDelete
  4. alah kalau geng kete ade blkang pun bukan nyer bleh aku tumpang moto aku tu.. hahaha.. takpe lah ujian ketegaran seorang rider namanyer tu.. hehe

    ReplyDelete

wa terima ape jer kritikan.. hehe